ACASA » BLOG » EDITORIAL: Ameninţarea curcanului

Despre reclame tâmpite s-a mai tot vorbit şi se va tot vorbi atâta timp cât nişte idioţi vor fi dispuşi să cheltuiască saci cu bani la nişte agenţii de publicitate, care au reuşit să-i convingă că o porcarie pură este, de fapt, o idee genială.

Cardinal Motors

Nu trebuie să fii expert în publicitate şi nici Andi Moisescu sau Naumovici ca să-ţi dai seama că un spot la mezeluri are în spate o armată de cretini care, culmea, au facut şi un brainstorming ca să fâsâie la unison un slogan precum acesta: “Alege Peneş Curcanul! Altfel, o încurcăreşti!”

Înţeleg că oamenii au vrut să facă toată ameninţarea asta, spusă pe un ton răstit, să fie simpatică şi erau ei foarte siguri că o să prindă la public precum se prinde o muscă de o hârtie lipicioasă… pentru muşte. Au inventat şi un cuvânt, “încurcăreşti”, ca să arate, nu doar că ameninţarea este amuzantă, dar că are originalitate şi musteşte de creativitate.

S-or fi gândit ei că pentru a face cunoscut un brand de mezeluri este nevoie de aplicarea reţetei cu umor şi replici simpatice. Însă, între celebrul “salam săsesc” rostit sâsiâit de o fetiţă frumuşică foc şi înfometată, până la o voce de mascul supărat pe viaţă care te ameninţă că o încurcăreşti dacă nu-i mănânci salamul de curcan, e o diferenţă cât distanţa dintre cele două capete ale Marelui Zid Chinezesc.

Şi, până la urmă, acest “încurcăreşti” sună destul de urât şi, oarecum, puţintel vulgar, mai ales că accentul se pune pe “ÎN-CURCĂ” pentru a evidenţia “genialul” joc de cuvinte pe care au vrut să-l facă pentru a sublinia faptul că aici e vorba despre curcani, nu zebre. Dar, dacă stau să mă gândesc mai bine, explicaţia poate fi aceea că respectivul cuvânt ne indică fix locul de unde a fost născocită ideea reclamei.

Dar, na… Mâncatul ăsta nu-i aşa uşor cum crede lumea, nu?

TE-AR PUTEA INTERESA:

Login

Lost your password?