ACASA » STIRI » Ce alimente e bine să eviţi LA MASA DE SEARĂ

Obişnuinţa de a nu mânca prea mult în cursul zilei, activitatea permanentă din cauza căreia deseori sari peste orele de masă, toate acestea te pot determina să faci alegeri neinspirate la cină. Mai ales acum, în perioada de iarnă, când frigul de afară dă tendinţa de a consuma ceva mai mult dulce decât de obicei şi o mâncare caldă, prăjită rapid, care poate fi nu tocmai indicată pentru organism, dar nici pentru siluetă.

Cardinal Motors

Medicul Ciprian Constantin, specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi membru al Fundaţiei pentru alimentaţie sănătoasă, ne oferă o listă orientativă a alimentelor pe care ar fi bine să le ocoleşti după ora 20.

CARTOFI PRĂJIŢI CU FRIPTURĂ – Pare o masă bună, însă încărcătura grasă a cartofilor aduce foarte multe calorii. Combinaţia carbohidraţi – proteine este hulită câteodată, dar în mod greşit. Această combinaţie poate fi parte dintr-o alimentaţie echilibrată, cu 55-60% carbohidraţi şi cu 10-15% proteine, dacă nu aveţi probleme cu greutatea. Nu se poate menţine, însă, o dietă cu această combinaţie.

CITRICE – Chiar dacă sunt fructe şi ar putea fi considerate o masă uşoară, citricele reprezintă un stimulator gastro-intestinal care creşte secreţia digestivă, scade pH-ul la nivel gastric, cu dureri şi cu simptome tipice în cazul unei acidităţi gastrice crescute. De evitat, dacă aveţi probleme cu stomacul! Citeşte mai mult AICI

TE-AR PUTEA INTERESA:

Evenimente Constanta

Login

Lost your password?